Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den amerikanske virksomhed Airbnb har vokset sig store ved at formidle privat udlejning, men når man først vokser sig rigtig stor på et marked, så vil der også være flere huller i osten, skriver MigOgAalborg.dk.
Her ser Aalborg-virksomheden Sharebnb deres chance for at trænge ind på et globalt marked for kort tids udlejning.
Søren Maigaard Jensen så potentiale i at gå ind på det voksende marked for kort tidsudlejning, og der gik ikke ret lang tid, fra de havde de første udlejningsboliger eller lokale værter på, til de var booket.
“Vi testede det lidt af for sjov, men det gik utrolig stærkt, og så var alt booket. Vi opdagede, at der var et kæmpe behov her i Aalborg og i det øvrige Danmark. Der var utrolig stor efterspørgsel på korttidsudlejning, og sidenhen kunne vi også mærke, at der var masser af potentiale uden for Danmarks grænser. Bare fordi der er andre spillere på et marked, betyder det jo ikke, at man ikke kan etablere sig også,” siger Søren Maigaard Jensen, da MigogAalborg møder ham.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025