Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
For første gang nogensinde har Danmark fået en strategi for lystfiskeri. Fiskeriminister Eva Kjer Hansen præsenterede den nye lystfiskerstrategi, der skal gøre forholdene for lystfiskeri bedre og tiltrække flere både danske og udenlandske lystfiskerturister til Danmark. Strategien indeholder fem initiativer, og regeringen vil bruge 32 millioner kroner på at gennemføre dem i perioden 2018-2021.
VisitDenmarks markedschef i Tyskland, Mads Schreiner, hæfter sig særligt ved tre initiativer i strategien, som drejer sig om digital information til og markedsføring over for potentielle lystfiskere:
”Sidste år fiskede omkring 500.000 tyskere på deres ferie i Danmark, men potentialet er langt større. Ifølge den tyske rejseanalyse fisker 3,5 millioner tyskere ofte eller meget ofte på deres ferie, så vi kan gøre endnu flere interesserede i Danmark, hvis vi viser dem de konkrete muligheder i Danmark” siger Mads Schreiner og tilføjer:
”Desuden arbejder vi meget med at tiltrække flere turister i skuldersæsonen. Og her passer lystfiskerturisme perfekt ind, da de fleste former for fiskeri topper i foråret og efteråret.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025