Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Cafékæden Joe & The Juice er i gang med sin internationale ekspansion, og formeringen af butikker giver genlyd i de økonomiske nøgletal. I 2017 voksede toplinjen med 43,4 pct. og endte på 790,7 mio. kr., mens bundlinjen omvendt dykkede til et underskud på minus 27,3 mio. kr. mod minus 15,1 mio. kr. i 2016.
Det skriver Berlingske Business ifølge Fødevarewatch.dk.
Året bød på 52 nyåbninger af Joe & The Juice-butikker i lande som Schweiz, Holland og Hongkong, mens der også blevet skruet op for fremtoningen i USA. Berlingske skriver, at bundlinjen i 2017 blev påvirket af store gældsafskrivninger og valutaudsving for samlet 63 mio. i de to nøglemarkeder USA og Storbritannien.
I 2018 forventer kæden at runde 1 mia. kr. på toplinjen, fortalte driftsdirektør Sebastian Vestergaard til Børsen i januar.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025