Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den amerikanske hotelorganisation The American Hotel & Lodging Association (AHLA) anslår, at forbrugerne betalte 5,2 mia. dollars i svindel og vildledende hotelbookinger og -transaktioner med tredjepartsaktører i 2017. Det skriver PhocusWire.com.
I en undersøgelse af Morning Consult på vegne af AHLA svarer 23 pct. af gæsterne, at de har været vildledt af ’travel resellers’. Af disse svarede 46 pct., at de var blevet opkrævet ekstragebyrer på deres kreditkort, 34 pct. måtte betale for et andet værelse, fordi deres reservation var tabt, og 44 pct. havde lavet en værelsesforespørgsel, som ikke var blevet videregivet til hotellet.
”Det er let og bekvemt at booke online, men desværre er svindlen i forbindelse med online booking eksploderet,” fortæller Katherine Lugar, der er CEO hos AHLA.
Hun fortæller desuden, at hotelorganisationen anbefaler, at kunderne at sætte tempoet ned og søger smartere, når opholdet skal bookes. ”Look before you book”, hedder det.
Undersøgelser har vist, at svindlen i forbindelse med booking svarer til værdien af 28,5 mio. hotelophold i 2017.
Læs hele historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025