Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den amerikanske hotelorganisation The American Hotel & Lodging Association (AHLA) anslår, at forbrugerne betalte 5,2 mia. dollars i svindel og vildledende hotelbookinger og -transaktioner med tredjepartsaktører i 2017. Det skriver PhocusWire.com.
I en undersøgelse af Morning Consult på vegne af AHLA svarer 23 pct. af gæsterne, at de har været vildledt af ’travel resellers’. Af disse svarede 46 pct., at de var blevet opkrævet ekstragebyrer på deres kreditkort, 34 pct. måtte betale for et andet værelse, fordi deres reservation var tabt, og 44 pct. havde lavet en værelsesforespørgsel, som ikke var blevet videregivet til hotellet.
”Det er let og bekvemt at booke online, men desværre er svindlen i forbindelse med online booking eksploderet,” fortæller Katherine Lugar, der er CEO hos AHLA.
Hun fortæller desuden, at hotelorganisationen anbefaler, at kunderne at sætte tempoet ned og søger smartere, når opholdet skal bookes. ”Look before you book”, hedder det.
Undersøgelser har vist, at svindlen i forbindelse med booking svarer til værdien af 28,5 mio. hotelophold i 2017.
Læs hele historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025