Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Til efteråret åbner folkene bag MASH og Sommelier deres femte restaurant uden for Danmark, men særligt et vanskeligt ejendomsmarked i London har sat tempoet i udlandet ned.
”Det har været hårdere end forventet. Man skal ikke være naiv. At starte på nye markeder er svært og dyrt. Men det er det i princippet ikke kun for restauranter. Det samme gælder for mange andre brancher,” siger Jesper Boelskifte, der er direktør i og stifter af Copenhagen Concepts, der er selskabet bag MASH.
Nadeem Wasi, der er medlemschef i HORESTA, har udarbejdet en liste over danske restauranter i udlandet og noterer sig, at det er de færreste, som har kapitaltunge ejere.
”Man skal have kapital til at holde sig kørende nogle år, før man bliver profitabel. Det er helt centralt, udover at man selvfølgelig også skal have et godt og gennemtestet koncept. De, der lykkes med at overkomme de svære odds, er karakteriseret ved en klar strategi, og de er med til at markedsføre dansk mad i udlandet,” siger Nadeem Wasi fra HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025