Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Til efteråret åbner folkene bag MASH og Sommelier deres femte restaurant uden for Danmark, men særligt et vanskeligt ejendomsmarked i London har sat tempoet i udlandet ned.
”Det har været hårdere end forventet. Man skal ikke være naiv. At starte på nye markeder er svært og dyrt. Men det er det i princippet ikke kun for restauranter. Det samme gælder for mange andre brancher,” siger Jesper Boelskifte, der er direktør i og stifter af Copenhagen Concepts, der er selskabet bag MASH.
Nadeem Wasi, der er medlemschef i HORESTA, har udarbejdet en liste over danske restauranter i udlandet og noterer sig, at det er de færreste, som har kapitaltunge ejere.
”Man skal have kapital til at holde sig kørende nogle år, før man bliver profitabel. Det er helt centralt, udover at man selvfølgelig også skal have et godt og gennemtestet koncept. De, der lykkes med at overkomme de svære odds, er karakteriseret ved en klar strategi, og de er med til at markedsføre dansk mad i udlandet,” siger Nadeem Wasi fra HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025