Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Til efteråret åbner folkene bag MASH og Sommelier deres femte restaurant uden for Danmark, men særligt et vanskeligt ejendomsmarked i London har sat tempoet i udlandet ned.
”Det har været hårdere end forventet. Man skal ikke være naiv. At starte på nye markeder er svært og dyrt. Men det er det i princippet ikke kun for restauranter. Det samme gælder for mange andre brancher,” siger Jesper Boelskifte, der er direktør i og stifter af Copenhagen Concepts, der er selskabet bag MASH.
Nadeem Wasi, der er medlemschef i HORESTA, har udarbejdet en liste over danske restauranter i udlandet og noterer sig, at det er de færreste, som har kapitaltunge ejere.
”Man skal have kapital til at holde sig kørende nogle år, før man bliver profitabel. Det er helt centralt, udover at man selvfølgelig også skal have et godt og gennemtestet koncept. De, der lykkes med at overkomme de svære odds, er karakteriseret ved en klar strategi, og de er med til at markedsføre dansk mad i udlandet,” siger Nadeem Wasi fra HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025