Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Med over 30 millioner overnattende turister om året er der pres på de centrale områder i den britiske hovedstad. Siden oktober har den komiske rollefigur Mr. Bean været med til at sikre turisttrængsel og skabe en oplevelse i London.
"Play London With Mr. Bean" er et gratis mobilspil, der tager turister til seværdigheder rundt i byen. Når de kan krydse en destination af på appen, bliver de honoreret med point i form af vouchers til omkringliggende besøg. På den måde sørger Mr. Bean for at turister, bliver taget vidt omkring i millionbyen, så ikke alle koncentreres i indre by.
Dertil bliver turisme en gevinst for forretningslivet i hele London, og det bliver nemt at indsamle data på turisterne. Indtil videre har over 600.000 downloadet den populære komiker som tourguide, og de succesrige erfaringer fra Londons storbyturisme giver blod på tanden til at videreudvikle spillet til andre turistdestinationer i verden.
Du kan læse hele historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025