Et tilbud om at få sendt en kok hjem i sit køkken og få serveret mad af samme person er hurtigt blevet populært blandt danskerne, og det har sendt omsætningen i vejret for opstartsvirksomheden Chefmade.

Efter at have omsat for 3,5 mio. kr. i sit første leveår regner selskabet, der driver Danmarks største platform for hjemlige restaurantoplevelser, med i indeværende år at omsætte for minimum 15 mio. kr. Det vil være en stigning på mere end 400 pct.

Ifølge Christoffer Tellefsen, der er medstifter af Chefmade, hænger den store vækst sammen med en god efterspørgsel rundt om i landet, samtidig med at der hele tiden kommer nye restauranter til platformen.

”Sagt på meget jysk går det godt. Og jeg tror endda, at de her 15 mio. kr. er rimelig lavt sat. Vi kan allerede se, at vores strategi med at det er restauranterne, der kommer hjem til folk, er blevet taget voldsomt godt imod. Vi kan også se, at flere af restauranterne ansætter nye kokke ene alene til at varetage området for private dining,” fortæller Christoffer Tellefsen.

Dansk mesterkok får gurustatus inden for ledelse

Eric Vildgaard, køkkenchef på Jordnær, ligner det, han ikke er, men som han har været: en overtatoveret rocker i kingsize størrelse og med bogstaverne “H A T E” tatoveret på venstre hånds knoer – en advarsel om den propre næve, han har slået masser af gange. Sådan skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne