Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et tilbud om at få sendt en kok hjem i sit køkken og få serveret mad af samme person er hurtigt blevet populært blandt danskerne, og det har sendt omsætningen i vejret for opstartsvirksomheden Chefmade.
Efter at have omsat for 3,5 mio. kr. i sit første leveår regner selskabet, der driver Danmarks største platform for hjemlige restaurantoplevelser, med i indeværende år at omsætte for minimum 15 mio. kr. Det vil være en stigning på mere end 400 pct.
Ifølge Christoffer Tellefsen, der er medstifter af Chefmade, hænger den store vækst sammen med en god efterspørgsel rundt om i landet, samtidig med at der hele tiden kommer nye restauranter til platformen.
”Sagt på meget jysk går det godt. Og jeg tror endda, at de her 15 mio. kr. er rimelig lavt sat. Vi kan allerede se, at vores strategi med at det er restauranterne, der kommer hjem til folk, er blevet taget voldsomt godt imod. Vi kan også se, at flere af restauranterne ansætter nye kokke ene alene til at varetage området for private dining,” fortæller Christoffer Tellefsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025