Gode år i branchen er en af grundene til, at flere af de såkaldte konferencehoteller har etableret områder helliget velvære, lyder det fra Horesta, brancheforeningen for hotel-, restaurations- og turistbranchen. Og det er ikke en kortvarig tendens.

"Hvis vi kigger på vores hotelmedlemmer, kan vi genkende det her billede på, at det går godt for konferencehoteller overalt i landet," siger Nadeem Wasi, medlemschef i Horesta.

Et af konferencehotellerne, hvor det går godt, er Marienlyst Strandhotel. Hotellet har omsat for 57,7 mio. kr. i første halvår af 2018.

"Den kostede på den anden side af 30 mio. kr., og vi driver den selv. Det er faktisk lidt atypisk," siger Michael Lauritsen, adm. direktør i Marienlyst Strandhotel.

Kunstig Intelligens indtager hotelbranchen

Kunstige intelligenser som f.eks. Google Assistent, Cortana, Siri findes allerede i vores telefoner, og i både USA og i Østen bliver de digitale assistenter brugt flittigt.

Skab oplevelser med dit brand

Som gæst i hotelkæden West Elm kan man lære at lave kunst med metal og svejsning i Austin, tage på tegnekurser og byvandringer i Charleston, og være med når der skal produceres unika tøj i Brooklyn

Få unik indsigt i det københavnske hotelmarked

Der er vækst på det københavnske hotelmarked, og mange nye værelser. Ved HORESTA HOTEL KICK-OFF 2019 vil en række brancheprofiler og eksperter give gøre jer klogere på, hvordan markedet ser ud i dag, og hvordan det vil udvikle sig de kommende år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne