Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Er man på udkig efter noget at spise i København, London eller Berlin, kan man lægge vejen et smut forbi en af Sticks'n'Sushis restauranter. Den danske kæde har 21 spisesteder samt tre nye på vej. Men ambitionerne slutter langtfra her. I fremtiden vil kæden mætte sushielskere i alle verdens storbyer.
”På den lange bane kan det her blive rigtig stort. Jeg tror, at der er plads til Sticks'n'Sushi i alle større byer globalt. På den helt lange bane kan man forestille sig mere end 100 restauranter. New York og andre større amerikanske byer kunne også komme i spil,” siger Erik Holm, ledende partner i kapitalfonden Maj Invest, der ejer 49 pct. af Sticks'n'Sushi.
Katia Østergaard, adm. direktør i HORESTA, mener, at kæden har et professionelt koncept og et produkt, som er efterspurgt på markedet. Men hun mener også, at kædens kendskab til de forskellige markeder er med til at skabe succes.
”Der ligger typisk et meget stort foregående analysearbejde, når du vil ind på et nyt marked, fordi markederne i de respektive lande fungerer meget forskelligt både juridisk og kulturelt,” siger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tommy Ahlers blander sig i debat om Airbnb
17-10-2025
-
HORESTA: Fjern aldersgrænsen for SVU – unges udvikling må ikke bremses
17-10-2025
-
Sunset Boulevard hædres som Succesvirksomhed 2025
17-10-2025
-
Tidligere Noma-kok åbner ny restaurant i Helsingborg
17-10-2025
-
Hotel Hesselet satser på gastronomi og langsom luksus
17-10-2025
-
Noma udvider med permanent butik og kaffebar i København
17-10-2025
-
Karrebæksminde får luksusresort med fokus på erhverv og velvære
17-10-2025
-
Markant hoteludvidelse i Aalborg sendt i høring
17-10-2025