Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
At spise ude er en ikke blot en trend i Danmark, også Storbritanniens befolkning går til tallerknerne uden for egen dør i disse dage. Men en ny markedsanalyse fra MCA viser, at landets branche er begyndt at mærke en mæthed, skriver Bighospitality.co.uk.
Prognosen viser, at spisesektoren i Storbritannien vil lande en vækst på 1,5 procent i 2018, hvilket er et fald sammenlignet med 2017, hvor briterne brystede sig af vækstraten 1,7 procent.
14 af Storbritanniens 25 største brands står til nulvækst på tallerknerne i 2018, hvor det året før var otte.
Forudsiger rapporten rigtigt, så lander året 2018 på en bundplacering som den ringeste for de sidste fem års vækstrater i Storbritannien. Men Steve Gotham, der er ansvarlig for MCA’s analyse, vurderer ikke, at kurvens udfladning betyder mæthed og nedgangsperioder for spisesektoren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
 - 
                            
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
 - 
                            
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
 - 
                            
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
 - 
                            
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
 - 
                            
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
 - 
                            
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
 - 
                            
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025