Bjarke Just Nielsen er på få år blevet en markant aktør i den københavnske restaurationsbranche, bl.a. gennem en målrettet og datadrevet tilgang til drift og økonomi.

Med restauranter som Gemini, Odette, Væksthuset, Norrlyst i Tårnet (Christiansborg) og Udtryk – der for nylig modtog sin første Michelin-stjerne – har han skabt en koncern, der er vokset med imponerende fart.

En central del af succesen ligger i Norrlyst-koncernens måde at tænke drift på. Og netop den rejse fortæller Bjarke Just Nielsen mere om til HORESTA Årsdag 2025.

 

Hvor mange restauratører traditionelt ser en stor del af udgifterne som variable, har Norrlyst-koncernen i stedet arbejdet på at gøre dem faste. Det sker bl.a. gennem en målrettet optimering af belægningen i restauranterne, hvor hvert timeslot betragtes som en kapacitet, der skal udnyttes optimalt – på samme måde som et flyselskab, der altid forsøger at gøre belægningen maksimal på hver eneste afgang.

Den tilgang skaber ifølge Bjarke Just Nielsen både stabilitet i forretningen og mere forudsigelige rammer for medarbejderne, hvilket styrker trivsel, service og langsigtet planlægning.

(Artiklen fortsætter under videoen herunder, der viser klip fra tidligere år)

 

Restaurantdrift med afsæt i data
På HORESTA Årsdag 2025 vil han fortælle mere om, hvordan denne tilgang til drift og data har bidraget til koncernens succes og hurtige vækst.

Bjarke Just Nielsen er oprindeligt uddannet fra CBS og har dermed en noget atypisk, akademisk baggrund i forhold til mange andre restauratører. Netop den baggrund har været med til at forme hans analytiske tilgang til at drive og skalere restaurantvirksomhed.

Årsdagen byder desuden på oplæg fra både danske og internationale profiler. TV-vært og hotelejer Lene Beier er dagens moderator, og USAs tidligere ambassadør i Danmark, Rufus Gifford, kommer for at tale om det geopolitiske klima, og hvordan det påvirker branchen. 

Ligesom tidligere af afsluttes HORESTA Årsdag 2025 traditionen tro med HORESTA After Hours – en festlig aften med middag, musik og netværk.

I den kommende tid løfter vi sløret for flere spændende oplægsholdere.

Tilmeld dig HORESTA Årsdag og After Hours her

HORESTA tilslutter sig ny kampagne: Alkohol er for voksne

Den internationale spiritusproducent Diageo har lanceret kampagnen ”Hvem peger flaskehalsen på?”, der skal sætte fokus på unges alkoholkultur. HORESTA bakker op om kampagnen, der ønsker at starte en samtale om, hvordan vi får en bedre alkoholkultur blandt unge.

HORESTA: Sommeren gav stærk højsæson

Turismeåret tegner positivt med flere udenlandske gæster. Ifølge HORESTA er der dog behov for bedre rammevilkår og fokus på vejrmeldingers betydning.

Log ind