Wolt fjerner nu kravet om, at restauranterne skal køre med ensartede priser på tværs af alle salgskanaler.
Ændringen træder i kraft den 1. december og betyder, at restauranter fremover kan sætte en anden pris på Wolts platform end på deres egne kanaler.
Beslutningen vækker glæde i HORESTA, hvor adm. direktør Jeppe Møller-Herskind siger:
”Vi er meget glade for, at Wolt har lyttet til vores synspunkter. Branchen har i lang tid været tvunget til at køre med samme priser på Wolts platform som i restauranterne, og det har gjort det svært at drive en sund forretning. Derfor er det et vigtigt skridt, at kravet om ensartede priser på Wolts platform og i restauranterne nu bliver fjernet.”
HORESTA og Wolt i løbende dialog
Wolts beslutning kommer efter en længerevarende undersøgelse i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der endnu ikke er afsluttet, og efter hård kritik fra branchen. HORESTA har i den forbindelse været i løbende dialog med Wolt og har oplevet en positiv og konstruktiv tilgang.
Hos HORESTA ser man frem til at følge udviklingen.
”Det er positivt, at Wolt tager et ansvar og går forrest med en løsning, som skaber mere fair vilkår for branchen. Vi forventer, at dette bliver startskuddet til en mere ligeværdig dialog mellem platforme og restauranter, så vækst, innovation og sunde forretninger kan gå hånd i hånd”, siger Jeppe Møller-Herskind.
Pressemeddelelsen er en kommentar til nyheden på Fodevarewatch.dk: ”Wolt sløjfer omstridt prisklausul”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025