Mange tænker måske på digitale bestillingsløsninger og den direkte gæsteoplevelse, når de hører ordet digitalisering koblet til restaurationsbranchen.
Men ifølge Kristoffer Gleberg, der er driftsdirektør i Madklubben, er der også stort potentiale for digitale forbedringer andre steder – nemlig i de dele af driften, som gæsten aldrig ser.
”Den måde, vi har valgt at gribe det an på i Madklubben, er ved at fokusere i første omgang benhårdt på de interne processer, på backend-processerne. Det, der ikke rammer gæsterne. Vi har fået effektiviseret de processer og gjort os selv dygtigere ved hjælp af digitalisering og diverse analyseværktøjer,” lød det fra Kristoffer Gleberg efter paneldebatten.
Han pegede blandt andet på lønstyring som en lavthængende frugt. Her kan digitalisering hurtigt skabe overblik og effektivitet i en branche, hvor løn er en af de største udgiftsposter.
Men også vagtplanlægning kan styrkes digitalt.
Med de rette systemer kan restauranter forudsige og tilpasse bemandingen efter perioder med høj gæsteaktivitet. Det skaber både bedre økonomi og en mere balanceret arbejdsdag for medarbejderne. Det kommer i sidste ende gæsterne til gode.
Se hele interviewet med Kristoffer Gleberg her
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025