Når HORESTA den 2. juni samler hotelbranchen til anden og sidste udgave af Hotel Insights 2025 på Haraldskær Sinatur Hotel & Konference i Vejle, er det med et program spækket med aktuelle indsigter og stærke oplæg fra både branchens egne profiler og eksterne eksperter.

Dagen byder på alt fra ny viden om danskernes økonomi og forbrugsvaner til konkrete erfaringer fra et af landets største resortprojekter – og ikke mindst et vigtigt fokus på mental sundhed og trivsel i hotelbranchen.

Økonomi, trivsel og nye perspektiver
Cheføkonom i Sydbank, Søren Kristensen, stiller skarpt på, hvordan danskernes økonomi udvikler sig – og hvilken betydning det kan få for hotel- og oplevelsesbranchen.

Han vil give en aktuel status på dansk økonomi og danskernes forbrug – og hvilken betydning det kan få for hotel- og oplevelsesbranchen. Hans oplæg giver deltagerne en værdifuld ramme for at forstå den økonomiske virkelighed, de driver forretning i – og inspiration til, hvordan man navigerer i en tid med både usikkerhed og muligheder.

Christina Nielsen, CFO og direktør i Sinatur Hotel & Konference, stiller med oplægget "En god tone" skarpt på det psykiske arbejdsmiljø og hvordan trivsel kan blive en integreret del af driften. Med afsæt i HORESTAs brancheværktøj Better Hospitality Workplace (BHW) deler hun erfaringer fra Sinaturs konkrete arbejde med at fremme en sund arbejdskultur – både mellem kolleger og i mødet med gæsten.

”Når vi taler om ESG, tænker mange på klima og energi. Men social bæredygtighed og trivsel er lige så vigtigt – og her er Christina Nielsens oplæg et konkret eksempel på, hvordan man som virksomhed kan gribe arbejdet an med det,” siger Benedikte Rosenbrinck, forsknings- og udviklingschef i HORESTA.

Hvordan realiserer man et resortprojekt i international skala med lokal forankring? Det spørgsmål besvarer Niels Feerup, direktør i Nordborg Resort, når han fortæller om tilblivelsen af det 190 hektar store resort, som åbner på Als senere i juni. Med oplægget “Global Erfaring – Lokal Forankring” giver han deltagerne et kig bag kulisserne og deler erfaringer med alt fra investorarbejde til bæredygtige løsninger og projektledelse. Det er en case, der taler ind i både forretningsudvikling, samarbejde og turismepolitik.

(Artiklen fortsætter under videoen)

Video fra den første Hotel Insights 2025, som fandt sted 13. maj i København. 

HORESTA giver update på branchen
Konstitueret adm. direktør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind, byder velkommen og indleder dagen, når Hotel Insights 2025 løber af stablen i Vejle. Han sætter scenen for dagens temaer og deler sine perspektiver på de muligheder og udfordringer, som branchen står overfor – herunder behovet for bedre rammevilkår og en styrket politisk indsats.

Benedikte Rosenbrinck fra HORESTA holder efterfølgende oplæg med et aktuelt indblik i udviklingen i hotelbranchen og nye tendenser i markedet.

”Vores mål med Hotel Insights er, at give en indflyvning i branchens aktuelle tilstand, seneste trends, nye hotelprojekter og dansk økonomi,” siger Benedikte Rosenbrinck.

Netværk, ESG og støtte til arbejdet med trivsel
Hotel Insights 2025 byder ikke kun på inspiration fra scenen. Dagen rummer også god tid til at netværke og dele erfaringer med kolleger fra branchen. Efter det faglige program afsluttes arrangementet med frokost – og som noget ekstra tilbyder HORESTA ESG-workshops fra kl. 13.30-16.00 med afsæt i det nye analyseværktøj ESG Monitor.

Læs mere og tilmeld dig her

Log ind