Midt imellem natur og metropol – mellem Amager Fælleds grønne vidder og Københavns summende byliv – ligger Ibis Styles Copenhagen Ørestad.
Et hotel, hvor skateboards hænger på væggen i receptionen, planter bugner i loungen, og de farvede ledningsskinner på værelserne matcher metrolinjerne i København. Et urbant og favnende univers med plads til både Bella Center-gæster i jakkesæt og børnefamilier på storbyferie.
"Vi vil gerne skabe en stemning, hvor gæsterne kan mærke, at vi er til stede. Vi arbejder i øjenhøjde og prøver at møde gæsterne der, hvor de er – uanset om de er her for forretning eller fornøjelse," siger Sanne Færgsted, der er hoteldirektør hos Ibis Styles Copenhagen Ørestad.
Med sine 186 værelser, restaurant og op mod 70 ansatte er hotellet en del af det internationale Ibis Styles-brand under den franske hotelgigant Accor, som driver over 6.000 hoteller på verdensplan. Men konkret drives Ibis Styles Copenhagen Ørestad af Borealis Hotel Group – en europæisk multi brand-operatør med i alt 29 hoteller i forskellige internationale brands rundt om i Europa.

Fællesområde hos Ibis Styles Copenhagen Ørested. Foto: PR
En særlig placering – og en særlig oplevelse
Hotellets placering tæt på Bella Centeret, Royal Arena og metroen er attraktivt for både forretningsfolk og koncertgæster. Og netop spændet mellem forskellige gæstetyper er noget, hotellet omfavner.
"Vi forsøger ikke nødvendigvis at være noget for alle, men grundlæggende favner vi bredt. Vi kan have forretningsrejsende mandag til torsdag og så til gengæld mange feriegæster i weekenden. Det giver en spændende energi og variation på hotellet," siger Sanne Færgsted.
Især det kreative design er en del af Ibis Styles’ særkende. Alle hoteller er unikke og indrettet med afsæt i lokale referencer.
I Ørestad har man bogstaveligt talt delt lobbyen i to: Den ene side afspejler det urbane København med beton og graffiti, mens den anden er fyldt med planter og naturkunst – en afspejling af hotellets placering mellem by og natur.
Værktøjer der virker
Ibis Styles Copenhagen Ørestad er for nylig blevet medlem af HORESTA. For Sanne Færgsted var det en naturlig beslutning:
"Vi lever i et land med mange love og regler, og her oplever vi, at HORESTA er en stærk samarbejdspartner. De branchespecifikke værktøjer vi får adgang til såsom Better Hospitality Workplace og senest ESG Monitor, men også seminardage som Hotel Insight, skaber reel værdi for os i vores hverdag," siger hun.
Better Hospitality Workplace er HORESTAs branchetilpassede medarbejdertilfredshedsanalyse. Værktøjet giver et detaljeret indblik i medarbejdernes trivsel på arbejdspladsen og gør det muligt at benchmarke sig op mod resten af branchen.
Sanne Færgsted fremhæver især den viden og sparring, hun møder gennem samarbejdet:
"Der sidder nogle utrolig kompetente folk hos HORESTA, som virkelig kender branchen. Det er en kæmpe styrke for os som hotel – og en af grundene til, at jeg er glad for, vi er blevet en del af fællesskabet," siger hun.

Urban stemning i hotellets fællesområder. Foto: PR
Den gode medarbejderkultur styrker bundlinjen
Selvom Sanne Færgsted oprindeligt er regnskabsuddannet, er det meget mere end tal, der driver hende. I hendes øje er det på mange måder trivslen, der i sidste ende driver bundlinjen.
"Når vi passer på vores medarbejdere og giver en god service til gæsterne, så er det ikke kun kilden til en skøn arbejdsplads – det er også vejen til gode resultater og en stærk bundlinje," siger Sanne Færgsted.
Og det virker. Hotellet har for nylig modtaget en "Satisfaction Star" af Accor – en anerkendelse, der gives til de 5 pct. bedst performende hoteller i kæden globalt set på baggrund af gæsteanmeldelser. Derudover har hotellet opnået TripAdvisors Travelers’ Choice Award.
"Det er vigtigt for os, at vores udvikling ikke kun måles i økonomiske nøgletal, men i de oplevelser, vi skaber – og i hvordan vores medarbejdere har det. Derfor glæder vi os også til at tage HORESTAs værktøj Better Hospitality Workplace i brug," siger Sanne Færgsted.
Fremtiden er grøn – og digital
Lige nu står hotellet midt i højsæsonen, hvor fokus er på gæster og drift. Men i horisonten venter nye indsatser inden for bæredygtighed og digitale løsninger.
"ESG Monitor glæder jeg mig meget til at arbejde videre med. Bæredygtighed fylder både hos os og hos vores gæster. Og det er en vigtig del af at positionere os i markedet – ikke bare som endnu et hotel, men som et sted, der tager ansvar," afslutter Sanne Færgsted.

Kunst og indretning giver plads til både jakkesæt og ferieturister. Foto: PR
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Vækst i turismeforbrug løfter hele Vesterhavsområdet
29-05-2025
-
Erfaren direktør skal stå i spidsen for Scandic Aarhus City
29-05-2025
-
Marriott markerer 50 år i Europa med 1.300 hoteller
29-05-2025
-
Lempet lukkelov skal styrke handel og turisme
29-05-2025
-
To nye kvinder træder ind i Horestas bestyrelse
29-05-2025
-
Subway vender tilbage til Danmark med nye ambitioner
29-05-2025
-
Comwell reducerer CO2-udledning med 12 pct. i 2024
29-05-2025
-
Unikt Space Center og hotelbyggeri planlagt i Billund
29-05-2025