Mandag den 2. juni bandt HORESTA en sløjfe på denne omgang af Hotel Insights 2025 med en stærkt besat seminardag på Haraldskær Sinatur Hotel & Konference i naturskønne omgivelser nær Vejle.

Dagen bød på ny viden om trivsel, ledelse og et økonomisk overblik, der giver hotelbranchen bedre forudsætninger for at navigere i en tid præget af både nye muligheder og strukturelle udfordringer.

Se video fra dagen her – artiklen fortsætter under videoen.


Benedikte Rosenbrinck, forsknings- og udviklingschef i HORESTA, og Jeppe Møller-Herskind, konstitueret adm. direktør i HORESTA, åbnede dagen med et overblik over udviklingen og de største tendenser på hotelmarkedet netop nu.

Niels Feerup, direktør i Nordborg Resort, delte derefter erfaringer fra opbygningen af det nye resort i Sønderjylland – og hvordan man balancerer international erfaring med lokal forankring.

Der var også fokus på arbejdskultur og kommunikation, da Christina Nielsen, direktør i Sinatur Konferencehoteller, holdt oplægget "En god tone, tak!" med konkrete bud på, hvordan man skaber en positiv og værdibaseret kultur i hotelvirksomheder.

Til at runde programmet af leverede Søren Kristensen, cheføkonom i Sydbank, en opdatering på danskernes privatøkonomi og forbrugsmønstre, og hvilke parametre hotelbranchen bør holde øje med den kommende tid.

Dagen sluttede med frokost, netværk og ESG-webinar for dagens deltagere.

Nyt afsnit af HORESTA Lounge

Lyt til det nyeste afsnit af HORESTA Lounge, hvor direktør og indehaver af Hotel Viking, Brian Fabricius, fortæller om rejsen fra familiehotel til firestjernet hotel med 100 ansatte i Sæby.

Log ind