Udsigten til solrigt sensommervejr vækker begejstring i hotel-, restaurant- og turismebranchen.

Det kunne TV2/News fortælle onsdag, hvor HORESTAs konstituerede adm. direktør, Jeppe Møller-Herskind var inviteret i studiet for at kommentere på den aktuelle vejrudsigts betydning for tilstrømningen af turister.

Såvel danske som udenlandske turister har tendens til at booke senere og senere. Derfor vil de kommende ugers sol og varme bidrage væsentligt til at forlænge højsæsonen og styrke omsætningen i erhvervet, påpegede Jeppe Møller-Herskind.


"Vi har hænderne over hovedet – solskin er en vigtig faktor for både gæsternes humør og branchens bundlinje," sagde han til TV2/News.

Branchen har allerede oplevet en stærk juli med rekordomsætning, særligt på overnatningssiden. Men sensommeren spiller en afgørende rolle for at kunne matche – og gerne overgå – sidste års resultater.

"Vi kæmper hver dag for at slå rekorder, og vejret er en helt konkret medspiller. Solskinsdage gør det sjovere at være i Danmark. Det kan ses direkte i omsætningen, og vi glæder os til at tage imod både lokale og udenlandske gæster i de kommende uger," sagde Jeppe Møller-Herskind.

HORESTA tilslutter sig ny kampagne: Alkohol er for voksne

Den internationale spiritusproducent Diageo har lanceret kampagnen ”Hvem peger flaskehalsen på?”, der skal sætte fokus på unges alkoholkultur. HORESTA bakker op om kampagnen, der ønsker at starte en samtale om, hvordan vi får en bedre alkoholkultur blandt unge.

HORESTA: Sommeren gav stærk højsæson

Turismeåret tegner positivt med flere udenlandske gæster. Ifølge HORESTA er der dog behov for bedre rammevilkår og fokus på vejrmeldingers betydning.

Log ind