Hvordan skaber man egentlig det bedste arbejdsmiljø? Det forklarer BrancheFællesskabet for Arbejdsmiljø (BFA) i en branchespecifik vejledning, der er målrettet de udfordringer og specielle forhold, der gør sig gældende for hotel- og restaurantbranchen.

Vejledningen går under navnet “Opskriften på det gode arbejdsmiljø i hotel- og restaurantbranchen”, og heri finder du blandt andet gode råd til et stærkere samarbejde, bedre konflikthåndtering og effektiv forebyggelse af stress og krænkende adfærd.

“Et godt arbejdsmiljø er fuldstændig afgørende for både rekruttering og fastholdelse. I denne vejledning er der masser af inspiration til branchens virksomheder, og den kan samtidig bruges som en tjekliste til at gå driften og arbejdspladsen efter i sømmene,” siger Vivi Lambert, de er juridisk konsulent i HORESTA.

Du kan downloade hele vejledningen her.

Er du medlem af HORESTA kan du også se oversigten over vores værktøjer til et bedre arbejdsmiljø på denne side.

Restaurant giver gæster ansvar for god opførsel

På Restaurant Omar i København skal én gæst pr. bord som noget nyt være bordkaptajn med ansvar for god stemning og respektfuld adfærd. Tiltaget er indført for at beskytte personalet mod grænseoverskridende gæster.

Log ind