Der er behov for troværdig kommunikation om virksomheders grønne indsats. Mange turistvirksomheder arbejder seriøst med den grønne dagsorden, men mange er bange for at blive beskyldt for Greenwashing, og ender i stedet ender med Greenhusing.
Det er selvfølgelig ærgerligt, at virksomhederne grønne indsatser ikke kommunikeres, da det kan være med til at inspirere andre og skabe en grøn transformation i hele turistbranchen.
Derfor inviterer Green Key og HORESTA til et gratis webinar den 14. november klokken 13:00-14:30 med fokus på den grønne kommunikation set fra turismevirksomhedernes perspektiver, så I som virksomhed bliver bedre rustet til at fortælle om, hvad I gør for at bidrage til den grønne omstilling i branchen.
På webinaret kan I blandt andet høre disse oplæg:
Betydning af og holdninger til EU Green Claims Directive
v/ Marta Machado, Deputy Director General, HOTREC
Guide og gode råd til bæredygtighedskommunikationen
v/ Lea E. Eliasson, Seniorkonsulent, kommunikationschef, Norion
Kommende krav til miljømærker og betydning for medlemmer af Green Key, Green Attraction m.fl.
v/ Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA og sekretariatsleder for Green Key m.fl.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025