NemID har siden den 21. juni været ramt af nedbrud, og Skattestyrelsen har nøje fuldt situationen i forhold til de problemer, det kunne give virksomhederne, der har oplysningsfrist i denne uge. De tekniske problemer med NemID, der for nogle gav anledning til udfordringer med at logge på blandt andet TastSelv, har været løst siden i søndags.
Skattestyrelsen har stor forståelse for den frustration, som driftsforstyrrelserne hos NETS har givet anledning til, men mener på baggrund af ovenstående ikke, at der er tilstrækkeligt grundlag for generelt at udsætte fristen for indsendelse af oplysningsskemaet.
Knap 76 pct. af virksomhederne havde allerede søndag den 26. juni indsendt deres oplysningsskema. Til sammenligning havde 66 procent indsendt oplysningsskemaet på samme tidspunkt i 2019 – det seneste normale år inden corona. I 2018 lå andelen på 76 procent og altså på samme niveau som i år.
For de virksomheder, der mangler, anser Skattestyrelsen oplysningerne som rettidigt givet frem til mandag den 4. juli inden kl. 9.00. Det står i skattekontrollovens § 13.
Det gælder dog ikke for de skattepligtige selskaber mv., der har frist for indgivelse af oplysninger inden den 1. juli kl. 09.00.
Hvis man alligevel oplever problemer, er man velkommen til at ringe til Skattestyrelsen på 72 22 18 18.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025