NemID har siden den 21. juni været ramt af nedbrud, og Skattestyrelsen har nøje fuldt situationen i forhold til de problemer, det kunne give virksomhederne, der har oplysningsfrist i denne uge. De tekniske problemer med NemID, der for nogle gav anledning til udfordringer med at logge på blandt andet TastSelv, har været løst siden i søndags.
Skattestyrelsen har stor forståelse for den frustration, som driftsforstyrrelserne hos NETS har givet anledning til, men mener på baggrund af ovenstående ikke, at der er tilstrækkeligt grundlag for generelt at udsætte fristen for indsendelse af oplysningsskemaet.
Knap 76 pct. af virksomhederne havde allerede søndag den 26. juni indsendt deres oplysningsskema. Til sammenligning havde 66 procent indsendt oplysningsskemaet på samme tidspunkt i 2019 – det seneste normale år inden corona. I 2018 lå andelen på 76 procent og altså på samme niveau som i år.
For de virksomheder, der mangler, anser Skattestyrelsen oplysningerne som rettidigt givet frem til mandag den 4. juli inden kl. 9.00. Det står i skattekontrollovens § 13.
Det gælder dog ikke for de skattepligtige selskaber mv., der har frist for indgivelse af oplysninger inden den 1. juli kl. 09.00.
Hvis man alligevel oplever problemer, er man velkommen til at ringe til Skattestyrelsen på 72 22 18 18.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025