Millioner af cykelglade TV-seere vil de første dage af juli kunne følge starten på Tour de France, der i år glider gennem Danmark. For at markere tiltrækningen af det historiske event havde erhvervsminister Simon Kollerup (S) i går inviteret organisationer og virksomheder på en cykeltur gennem København med budskabet om, at løbet også bliver en gevinst for erhvervslivet.
HORESTAs adm. direktør, Jannick Nytoft, cyklede med, og turen gik blandt andet forbi HORESTA-medlemmerne Esmeé ved Kgs. Nytorv og Aamanns Replik i Skuespillerhuset. Jannick Nytoft er heller ikke et sekund i tvivl om, at eventet bliver en god forretning.
”Vi hører fra medlemmerne, hvordan de er i gang med forberedelserne, og der bliver en fantastisk folkefest. Det helt store arbejde består i at få den fulde markedsføringsværdi, så eventet forhåbentlig bliver en øjenåbner for de mange TV-seere over hele verden, der sidder derhjemme og følger med,” siger HORESTAs direktør.

Jannick Nytoft tilføjer, at det er vigtigt, at man fra politisk side holder et stærkt fokus på, hvordan vi også fremadrettet får tiltrukket flere events af denne karakter.
”Konkurrencen om disse events er intens, fordi alle lande og byer har forstået, hvilken branding-værdi de fører med sig. I HORESTA ønsker vi, at der årligt afsættes midler i en city-funding, der er øremærket til at stille Danmark stærkest muligt i denne konkurrence,” siger Jannick Nytoft.







SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025