Danmark stråler i øjeblikket på den gastronomiske scene med 38 michelinstjerner, en flot sølvmedalje til Bocuse d’Or og med de to bedste restauranter i verden. Flere af kokkene, der har sikret Danmarks placering i den gastronomiske elite, er tidligere vindere af Årets Kok, og måske er du - eller en du kender - den næste?
Det næste stjerneskud på den danske gastronomiske himmel skal findes til marts, men inden da skal der findes 15 kandidater til semifinalen, og derefter 10 til finalen.
”Rigtig mange af de største kokke herhjemme har stået øverst på sejrsskamlen ved Årets Kok. Nu glæder vi os til at se den næste generation i hård kamp om titlen som Årets Kok 2022,” siger projektleder i HORESTA, Tina Graff, der er ansvarlig for afviklingen af både Årets Kok og Årets Tjener.
Semifinale foregår den 16. januar 2022 på Kold College i Odense, og finalen den 27. marts 2022 i Messecenter Herning.
Alle der er interesserede i at deltage i konkurrencen skal indsende opskrifter på en hovedret og en dessert. Med opskrifterne skal der også følge billeder af retterne.
Er du et godt bud på Årets Kok, eller ved du hvem det skal være? Så læs mere og tilmeld dig konkurrencen i udbudsmaterialet herunder eller på aaretskok.dk.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026