Tidligere var Esbjerg en travl fiskerby, men nu er byen også karakteriseret ved at huse store virksomheder i offshore- og teknologierhvervene. I det nyeste nummer af HORESTAs Visitor-magasin kan du læse om udviklingen i byens hotelmarked.
Peter Petersen har været i hotelerhvervet i snart 40 år, og i dag ejer han 40 pct. af Hjerting Badehotel, Hotel Britannia i Esbjerg og Hotel Arnbjerg i Varde. På Hotel Britannia ønsker han nu, at oplevelsen bliver mere gæstefokuseret.
Det skal ske blandt andet hjælpes på vej af en ny lounge, åbent morgenmadskøkken, et fitnesscenter og en mere hyggelig stemning i hotellet.
Han mener, at Esbjerg er blevet en bedre hotelby de senere år. Dog har byen sine begrænsninger, fortæller han i Visitor.
Læs hele historien i det nye Visitor.
Magasinet går også tæt på vinderne af Årets Kok og Årets Tjener samt det buldrende convinience-marked, hvor også restauranter kæmper med om markedsandele. Og så kan du få indblik i, hvordan virksomheder arbejder med en global tiltrækning af gæster kombineret med en lokal oplevelse.
Som altid er Visitor også proppet med branchenyheder og rådgivning til erhvervets virksomheder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025