På baggrund af erfaringer fra branchenetværk i Region Sjælland for at skaffe mere kvalificeret arbejdskraft iværksætter HORESTA og Styrelsen for Arbejdskraft og Rekruttering (STAR) m.fl. et nyt tiltag for at forsøge at imødekommen virksomhedernes behov for arbejdskraft.
Blandt de nye samarbejdspartnere vil være Hovedstadens rekrutteringsservice, Københavns Erhvervshus og virksomheder fra Hovedstadsområdet.
”Vi får et stærkere samarbejde, når de nye parter tilslutter sig branchenetværket, og i sidste ende håber vi, at virksomhederne med ledige stillinger kan mærke det i form af kvalificerede og motiverede match med ledige”, siger HORESTAs regionschef, Jesper Bengtson.
Omdrejningspunktet vil være job til ledige og meritgivende kompetenceforløb til afvikling i efteråret 2019. Her vil tiltaget forbinde virksomheder med mangel på arbejdskraft og motiverede ledige på tværs af kommuner i hovedstadsområdet og Sjælland, som ønsker at arbejde inden for branchen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026