Hotel- og restrauranterhvervet er først og fremmest ’people business’, men vi må ikke glemme digitaliseringens muligheder. Det var budskabet fra HORESTAs adm. direktør Katia K. Østergaard, da hun torsdag morgen var igennem på TV2 Business.
Her fortalte hun, at digitalisering og ny teknologi byder på en masse muligheder for både hoteller og restauranter i en tid, hvor det er nødvendigt at maksimere ressourcerne og effektivisere driften i den hårde konkurrence.
Og konkurrencen vil kun blive skærpet. I disse år åbner der både mange nye restauranter, og der er en stor kapacitetsudvidelse på vej til hotelmarkedet. Erhvervets virksomheder oplever allerede store udfordringer med rekruttering af både faglærte og ufaglærte.
Afsluttende i TV2 Business-interviewet lød det fra HORESTA-direktøren, at målet med digitalisering ikke er at erstatte medarbejdere, men i stedet frigive ressourcer til, at de ansatte kan gøre det, som de er allerbedst til. Nemlig at yde service i verdensklasse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025