Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Lia, en digital receptionist er blevet en del af teamet hos Danhostel Copenhagen City, hvor hun er en værdifuld hjælp for både gæster og personale.
I travle perioder servicerer Lia op mod 8.000 besøgende per måned. Hun besvarer deres spørgsmål om alt fra morgenmadstider og vejvisning til anbefalinger af særlige oplevelser i København.
Lia kan kommunikere med talelyd – på dansk og engelsk - som var hun et rigtigt menneske. Men gæsterne kan også selv bruge hendes interaktive menu for hurtigt at finde den information, de har brug for.
I de mest travle perioder har Lia vist sig som en god hjælp. Hun aflaster receptionen ved at besvare de hyppigst stillede spørgsmål, særligt om København og interne faciliteter, ligesom hun også kan tilbyde gæster adgang til rabataftaler og hjælpe med at bestille en taxa. Dermed kan de andre receptionister fokusere på mere komplekse forespørgsler og fortsat værne om den gode, menneskelige service.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025