Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
KFC i Danmark går konkurs
25-07-2025
-
Bella Center dropper stor rejsemesse i 2026
25-07-2025
-
Subway udpeger ny topchef med erfaring fra Burger King
25-07-2025
-
Ny McDonald's i Kolding bliver nummer 13 for franchisetager
25-07-2025
-
Nyt hotelprojekt i 12 etager på vej i Næstved
25-07-2025
-
Easy Stay udvider med nyt hotel i Næstved
25-07-2025