Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotelopkøb i København til en milliard kroner
01-05-2025
-
Kølpin Hotels sælger strandhotel i strategisk skifte
01-05-2025
-
Schackenborg Slot bliver en del af hotelkæde
01-05-2025
-
Direktørskifte på Ruths Hotel efter seks år
01-05-2025
-
Stiftere bag kendt tøjmærke køber hotel i København
01-05-2025
-
Historisk slot på Lolland kan blive feriecenter
01-05-2025
-
Mangel på arbejdskraft presser turistbranchen i Vestdanmark
01-05-2025