Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic afslører direktør for prestigeprojekt på Aarhus Ø
04-12-2025
-
Konference i København samler Europa om turismens fremtid
04-12-2025
-
Internationalt: Scandic åbner hotel nummer otte i Tyskland
04-12-2025
-
Film- og seriehits skaber stigning i interesse for Danmark
04-12-2025
-
Ingen momsændringer inden næste valg
04-12-2025
-
Nye turistmarkeder vækster - men Norge og Storbritannien går tilbage
04-12-2025
-
Joe & The Juice klar med drive-in-restaurant i 2026
04-12-2025
-
København lancerer nu global version af CopenPay
04-12-2025
-
Hotelplaner over Palads-biografen møder massiv modstand i København
04-12-2025