Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny undersøgelse fra Brand Finance viser, at København har det bedste brand blandt nordiske hovedstæder. Byen ligger globalt nummer 28, foran Stockholm, Oslo og Helsinki.
København klarer sig særligt godt på bæredygtighed og transportinfrastruktur, hvor den indtager en andenplads. På omdømme som ”ren by med miljøfokus” er København nummer tre globalt.
Undersøgelsen viser dog, at København og andre nordiske byer halter efter på genkendelighed, hvilket begrænser deres globale placering.
Regional chef for Skandinavien hos Brand Finance, Cristobal Pohle Vazquez, påpeger, at dette udfordrer byernes tiltrækningskraft for besøgende og talenter. København ligger her som nummer 54, og byerne skal øge deres globale synlighed for at forbedre denne opfattelse.
Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
København vil undersøge lokation for gigantisk multiarena
18-11-2025
-
Wolt fjerner omstridt klausul om ensartede priser
18-11-2025
-
Horten går ind i sag om ulovlig støtte til Arena Næstved
18-11-2025
-
Strawberry vælger Svanemærket til sine 250 hoteller
18-11-2025
-
Europas forretningsrejser i kraftig vækst frem mod 2026
18-11-2025
-
Københavns Lufthavn går mod rekordår – også i 2026
18-11-2025
-
Brøndums Hotel skal renoveres for trecifret millionbeløb
18-11-2025
-
Fire danske kokke klar til Global Chefs Challenge 2026 i Wales
18-11-2025
-
Turister tegner sig for en tredjedel af omsætningen i Frederikshavn Kommune
18-11-2025