Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når turister besøger Jyllandsakvariet i Thyborøn, er en del af udstillingen indrettet specielt til familiens firbenede ven. Det skriver DR.
Rikke Hartvig er ansvarlig for markedsføringen af den vestjyske attraktion. Og det er helt bevidst, at akvariet gør et stort nummer ud af, at hunde er velkomne, fortæller hun.
”Mange af vores gæster har hund med på ferie. Så når det firbenede barn er med, skal der også være noget sjovt til den.”
Turistbranchen lægger sig mange steder i selen for at invitere turister med fire ben og en logrende hale indenfor.
Hunde er nemlig vigtige, hvis danske attraktioner skal nå særligt de tyske turister.
Hver fjerde tyske turist i Danmark tager vovsen med på ferie, viser tal fra den tyske 'Reiseanalyse', der hvert år analyserer rejsevaner og mønstre blandt tyske borgere.
Læs hele historien på dr.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025