Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Hotel Faaborg Fjord kan gæsterne ikke længere få receptionisten til at ringe efter en taxa.
I stedet får de udleveret et telefonnummer til taxaselskabet, og så må de selv ringe, hvis de f.eks. har behov for at blive kørt til stationen i Odense. Det skriver Børsen.
Adm. direktør på Hotel Faaborg Fjord, Ulrich Bastrup oplever, at der bliver længere og længere imellem taxaerne i Faaborg og omegn. Og at de taxaer, der er, prioriterer at køre med Flextrafik og skolebørn frem for hotelgæster.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i Horesta – brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet – er det især uden for de største byer, at hoteller og restauranter har svært ved at skaffe en taxa til deres gæster.
“Der bør skabes et bedre grundlag for private kørselstjenester som f.eks. Uber Og så bør der åbnes op for, at hoteller og restauranter selv må køre gæster hjem mod betaling på udvalgte tidspunkter,” siger Jeppe Møller-Herskind," siger Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Dansk turisme satte omsætningsrekord i 2024
22-05-2025
-
Nye beskæftigelsestal: Marts sætter rekord i hotel- og restaurationsbranchen
22-05-2025
-
Turismemidler på 200 mio. kr. lader vente på sig
22-05-2025
-
Radisson åbner sine første klimaneutrale hoteller
22-05-2025
-
Airbnb tvinges til at fjerne 65.000 boligannoncer i Spanien
22-05-2025
-
Nye lovkrav mod greenwashing i turismen er vedtaget
22-05-2025
-
Comwell H.C. Andersen Odense får nye ejere
22-05-2025
-
Trinity Hotel udvider med konferencesal og 44 værelser
22-05-2025