Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Hotel Faaborg Fjord kan gæsterne ikke længere få receptionisten til at ringe efter en taxa.
I stedet får de udleveret et telefonnummer til taxaselskabet, og så må de selv ringe, hvis de f.eks. har behov for at blive kørt til stationen i Odense. Det skriver Børsen.
Adm. direktør på Hotel Faaborg Fjord, Ulrich Bastrup oplever, at der bliver længere og længere imellem taxaerne i Faaborg og omegn. Og at de taxaer, der er, prioriterer at køre med Flextrafik og skolebørn frem for hotelgæster.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i Horesta – brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet – er det især uden for de største byer, at hoteller og restauranter har svært ved at skaffe en taxa til deres gæster.
“Der bør skabes et bedre grundlag for private kørselstjenester som f.eks. Uber Og så bør der åbnes op for, at hoteller og restauranter selv må køre gæster hjem mod betaling på udvalgte tidspunkter,” siger Jeppe Møller-Herskind," siger Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025