Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Hotel Faaborg Fjord kan gæsterne ikke længere få receptionisten til at ringe efter en taxa.
I stedet får de udleveret et telefonnummer til taxaselskabet, og så må de selv ringe, hvis de f.eks. har behov for at blive kørt til stationen i Odense. Det skriver Børsen.
Adm. direktør på Hotel Faaborg Fjord, Ulrich Bastrup oplever, at der bliver længere og længere imellem taxaerne i Faaborg og omegn. Og at de taxaer, der er, prioriterer at køre med Flextrafik og skolebørn frem for hotelgæster.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i Horesta – brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet – er det især uden for de største byer, at hoteller og restauranter har svært ved at skaffe en taxa til deres gæster.
“Der bør skabes et bedre grundlag for private kørselstjenester som f.eks. Uber Og så bør der åbnes op for, at hoteller og restauranter selv må køre gæster hjem mod betaling på udvalgte tidspunkter,” siger Jeppe Møller-Herskind," siger Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stort hotelopkøb i København til en milliard kroner
01-05-2025
-
Kølpin Hotels sælger strandhotel i strategisk skifte
01-05-2025
-
Schackenborg Slot bliver en del af hotelkæde
01-05-2025
-
Direktørskifte på Ruths Hotel efter seks år
01-05-2025
-
Stiftere bag kendt tøjmærke køber hotel i København
01-05-2025
-
Historisk slot på Lolland kan blive feriecenter
01-05-2025
-
Mangel på arbejdskraft presser turistbranchen i Vestdanmark
01-05-2025