Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På Hotel Faaborg Fjord kan gæsterne ikke længere få receptionisten til at ringe efter en taxa.

I stedet får de udleveret et telefonnummer til taxaselskabet, og så må de selv ringe, hvis de f.eks. har behov for at blive kørt til stationen i Odense. Det skriver Børsen.

Adm. direktør på Hotel Faaborg Fjord, Ulrich Bastrup oplever, at der bliver længere og længere imellem taxaerne i Faaborg og omegn. Og at de taxaer, der er, prioriterer at køre med Flextrafik og skolebørn frem for hotelgæster.

Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i Horesta – brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet – er det især uden for de største byer, at hoteller og restauranter har svært ved at skaffe en taxa til deres gæster.

“Der bør skabes et bedre grundlag for private kørselstjenester som f.eks. Uber  Og så bør der åbnes op for, at hoteller og restauranter selv må køre gæster hjem mod betaling på udvalgte tidspunkter,” siger Jeppe Møller-Herskind," siger Jeppe Møller-Herskind.

HORESTA: Mere regulering skal standse Airbnb-snyd

HORESTA opfordrer regeringen til på det kraftigste at styrke reguleringen af korttidsudlejning via platforme som Airbnb, når det længe ventede servicetjek af lovgivningen efter planen fremlægges efter sommerferien.

HORESTA til TV 2: Søgsmål mod Booking.com handler om fri konkurrence

Booking.com har i årevis forhindret hoteller i at tilbyde lavere priser direkte til gæsterne, lyder det i et fælles europæisk søgsmål. HORESTA gæstede TV 2 News og satte ord på sagen og opfordrer samtidig danske hoteller til at deltage i søgsmålet, som mere end 10.000 hoteller står bag.

Log ind