Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wonderful Copenhagens nye tiltag, CopenPay, skal få både lokale og turister til at træffe flere bevidste grønne valg. Konceptet blev lanceret først på sommeren, og flere udenlandske medier var hurtige til at rapportere om påfundet. Men det grønne projekt møder nu kritik fra flere forskere. Det skriver Berlingske.dk.
Projektet er nemlig med til at flytte fokus fra de vigtigste klimaspørgsmål, mener turismeforsker Anne-Mette Hjalager fra Syddansk Universitet.
Forskeren peger på, at København i stedet burde se på helt andre løsninger for at fremme bæredygtig turisme, som større afgifter på flyrejser, begrænsning af krydstogtskibe og et stop for nyt hotelbyggeri.
Hun bakkes op af forsker i turismevidenskab ved Linnéuniversitetet Stefan Gössling. Han tror heller ikke på, at kampagnen gør den københavnske turisme mere bæredygtig.
Læs hele historien på berlingske.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt pubkoncept skal udvide Hooked-familiens rækkevidde
09-12-2025
-
Nyt navn skal styrke Meiningers brand i København
09-12-2025
-
Overskud halveret hos Hotel Svanen trods stærkt efterår
09-12-2025
-
Fastfoodchef: Smag slår klima i danskernes hverdagsvalg
09-12-2025
-
Hotel, rådhus og boliger: Eksperter advarer mod plan
09-12-2025
-
Herning og Sønderborg driver ny overnatningsvækst
09-12-2025