Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mange danske hoteller og overnatningssteder har siden sommerferien manglet betaling fra portalen Booking.com. Men nu er der godt nyt til de økonomisk trængte hotelejere. Det skriver DR.dk.
Pia Voss, der er administrerende direktør hos HORESTA, som er brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet, fortælle til DR:
“Booking.com har nu erklæret, at de vil foretage afregning på fredag (i dag, red.) af deres udestående, som er akkumuleret siden sommerferien”, siger Pia Voss.
Mandag sendte HORESTA et brev til den danske afdeling af Booking.com og en engelsk oversættelse til deres hovedkvarter i Holland.
Det er denne henvendelse, som Booking.com nu er vendt tilbage på.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025