Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De danske barer og restauranter er mere og mere ivrige efter at få alkoholfrie øl på menukortet. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Carlsberg melder om en stigning i antallet af nye kunder med 6 procent og et samlet stigende volumensalg på 40 pct. det seneste år.
”Vi er meget stolte af det flotte resultat. Siden vi introducerede danskerne for Carlsberg Nordic i 2014, har vi løbende arbejdet på at forbedre kvaliteten og øge udbuddet af vores alkoholfri øl og få dem ud på flere af landets bardiske,” udtaler Kasper Bjørk Ibsen, der er Customer Channel Director i Carlsberg Danmark.
Ifølge tal fra Bryggeriforeningen endte det samlede salg af alkoholfrie øl på det danske marked på tværs af bryggerier i 2022 på 7,2 millioner liter. I 2018 lå det tal på cirka 5,4 millioner liter øl. Bryggeriforeningen har ikke tal for salget i 2023.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny frist for kollektivt søgsmål mod Booking.com
30-07-2025
-
Turismetrends: Sådan rejser europæerne i 2025
30-07-2025
PRESSEKLIP
-
Bellagroup har udpeget ny direktør
30-07-2025
-
Fusion og rebranding præger resultat hos Core Hospitality
30-07-2025
-
Ny hotelchef skal styrke Copenhagen Plaza efter renovering
30-07-2025
-
Minister: Møns Klint kan tiltrække flere turister
30-07-2025
-
Green Key skaber øget interesse for Hotel Pejsegården
30-07-2025
-
TV2-serie vækker historisk interesse og løfter museum i Jelling
30-07-2025
-
Elever imponerer med sommerrestaurant på Severin
30-07-2025
-
Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage
30-07-2025