Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De danske barer og restauranter er mere og mere ivrige efter at få alkoholfrie øl på menukortet. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Carlsberg melder om en stigning i antallet af nye kunder med 6 procent og et samlet stigende volumensalg på 40 pct. det seneste år.
”Vi er meget stolte af det flotte resultat. Siden vi introducerede danskerne for Carlsberg Nordic i 2014, har vi løbende arbejdet på at forbedre kvaliteten og øge udbuddet af vores alkoholfri øl og få dem ud på flere af landets bardiske,” udtaler Kasper Bjørk Ibsen, der er Customer Channel Director i Carlsberg Danmark.
Ifølge tal fra Bryggeriforeningen endte det samlede salg af alkoholfrie øl på det danske marked på tværs af bryggerier i 2022 på 7,2 millioner liter. I 2018 lå det tal på cirka 5,4 millioner liter øl. Bryggeriforeningen har ikke tal for salget i 2023.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finansloven for 2026 er indgået: Smal aftale mellem Regeringen og Konservative
23-10-2025
-
HORESTA præsenterer KV25-katalog om turisme
23-10-2025
-
Direktørskifte i nødlidende Jensens Foods
23-10-2025
-
Hotelbranchen strutter af optimisme på nordisk konference
23-10-2025
-
Scandic udvider i Aarhus med flere værelser og nyt udtryk
23-10-2025
-
Cabinn-stifter udvider i Fredensborg med opkøb af naboejendom
23-10-2025
-
Tilsynssag mod Stay starter debat om ulige konkurrence
23-10-2025
-
Fredet hotel i Ebeltoft kan blive ny filmefterskole
23-10-2025