Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Efter at selskaberne i en periode har samarbejdet på det norske marked, vil hotelkæden Strawberry og danske Too Good To Go nu både udvide det eksisterende samarbejde og som noget nyt også bekæmpe madspild på kædens hoteller i Sverige. Det skriver Standby.dk.
Too Good To Go har udviklet en app, der giver brugerne mulighed for at købe overskydende mad fra eksempelvis restauranter og hoteller i deres lokalområde til en nedsat pris. Det bidrager til at bekæmpe madspild.
Strawberry fortæller, at madspild er af de områder, som man har valgt at fokusere på i bestræbelserne med at omstille kædens drift til at være mere bæredygtig, da man her oplever, at en ny tilgang kan gøre en betydelig forskel.
Fremover vil der som led i samarbejdet med Too Good To Go derfor blive udbudt tre daglige bokse med overskydende mad fra kædens hoteller. Det drejer sig om en boks med morgenmad, en fra frokostserveringen samt en såkaldt blandet boks.
Too Good To Go har i øvrigt også et lignende samarbejde med Spies, som Strawberry-ejer Petter Stordalen via sit ejerskab af 40 procent af Nordic Leisure Travel Group også er involveret i. Her forsøger man at undgå madspild på flere af rejsearrangørens hoteller i Spanien.
Læs hele historien på standby.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyt analyseværktøj skal tiltrække flere kulturturister til Danmark
05-09-2025
-
Royal Run kan booste turismen i fire nye værtsbyer
05-09-2025
-
Debatindlæg: Butikker og restauranter lukker for tidligt på turistsæsonen
05-09-2025
-
Palads-biografen kan få hotel og panoramabar på toppen
05-09-2025
-
Too Good To Go træder ind på det asiatiske marked
05-09-2025
-
HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres
05-09-2025
-
Danhostel søger ny direktør med fokus på brand og vækst
05-09-2025
-
Forskere advarer mod kystbyggeri: Planlovslempelser kan skade turismen
05-09-2025