Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hoteller vil i fremtiden højere grad gøre brug af teknologiske løsninger til at give gæsterne flere valg, og derigennem sælge dem opgraderinger eller tilbyde tilkøb af yderligere produkter og serviceydelser.
Det vurderer Laura Calin, der er direktør for strategi og løsninger hos virksomheden Oracle Hospitality, som er beskæftiget med at udvikle software, der blandt andet benyttes af hoteller.
Hun forudser derudover også, at automatisering vil vinde langt større indpas, end tilfældet er i dag. Teknologi, der benytter kunstig intelligens, er nemlig nu på et niveau, hvor den kan løse nogle af de tungere administrative opgaver. Det kan eksempelvis være at planlægge hvilken rækkefølge, der vil være den mest effektive at klargøre værelserne i, ligesom teknologien på baggrund af data også kan forudsige hvilke tillægsydelser og værelser, som hotelpersonalet bør tilbyde til de enkelte gæster.
Læs hele historien på standby.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Wassim Hallal hædret som Kokkenes Kok 2024
04-11-2025
-
Travleste oktober nogensinde i Københavns Lufthavn
04-11-2025
-
Hotel Alsik forlader international kæde og går solo
04-11-2025
-
Forum i København forvandles: Hotel kan blive en del af planen
04-11-2025
-
Kendismægler afsløret i ulovlig hotelombygning i Valby
04-11-2025
-
Staten afsætter millioner til turismefremstød ved Femern
04-11-2025
-
MCH gør status: 25 år med ambitioner og resultater i Herning
04-11-2025
-
Svensk studie genstarter debat om differentieret moms
04-11-2025
-
Ny EU-sanktion rammer turismesamarbejde med Rusland
04-11-2025
-
Marie Bojsen modtager Årets Wiuff for sit arbejde med grisekød
04-11-2025