Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Med lidt god vilje ligner grafen over Rekoms omsætning for de seneste fem år et flueben.

Efter et corona-dyk i 2020, kunne selskabet i 2021 fejre, at det ramte den første milliard kroner i salg. I 2022 slår omsætningen igen rekord, da den er fordoblet til 2,2 mia. kr.

”Vi er meget tilfredse med regnskabet,” konstaterer Adam Falbert, adm. direktør i Rekom, i en pressemeddelelse.

66 pct. af omsætningen hentes udenfor Danmarks grænser og kommer i høj grad fra kerneforretningen - salg af drikkevarer på natklubber, bodegaer, cafeer og andre venues.

”Rekom er således på få år gået fra at være en dansk nattelivsoperatør til at være Nordeuropas største koncern i nattelivet,” skriver selskabet.

I Danmark ejer Rekom brands som Heidis Bier Bar, Proud Mary Pub, Sjus Bar, Farfars, Rosengaardens Vinstue, Hive, Dandy, Hornsleth Bar m.v.

Læs hele historien på fodevarewatch.dk

Københavns Kommune risikerer at bremse det byliv borgerne ønsker mere af

77 pct. af københavnerne er tilfredse med udbuddet af restauranter og natteliv i byen, og mere end halvdelen ønsker endnu flere tilbud i deres nærområde. Alligevel lægger Københavns Kommunes nye restaurations- og nattelivsplan 2025 op til mere kontrol og færre muligheder for branchen.

Log ind