Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
50 procent af HORESTAs restaurantmedlemmer oplever, at gæsterne går på restaurant med flere individuelle ønsker til maden.
38 procent oplever, at gæsterne reserverer tættere på ankomsttiden, end hvad de tidligere har gjort, skriver Fødevarewatch.
Der tegner sig dermed konturerne af en tendens, der både har muligheder for restauranterne, men som også gør det sværere for restauranterne at vide, hvor meget personale, der skal være til stede, og hvor stort indkøbet af friske varer skal være.
“Restauranterne oplever nogle ret markante tendenser og ændringer i gæsternes adfærd. Når både behov og reservationstidspunkterne ændrer sig, udfordrer det restauranterne, der bl.a. får sværere ved at regne ud, hvor mange råvarer de skal indkøbe og om de har de rigtige retter på menuen,” udtaler cheføkonom i HORESTA, Jonas Kjær.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025