Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
50 procent af HORESTAs restaurantmedlemmer oplever, at gæsterne går på restaurant med flere individuelle ønsker til maden.
38 procent oplever, at gæsterne reserverer tættere på ankomsttiden, end hvad de tidligere har gjort, skriver Fødevarewatch.
Der tegner sig dermed konturerne af en tendens, der både har muligheder for restauranterne, men som også gør det sværere for restauranterne at vide, hvor meget personale, der skal være til stede, og hvor stort indkøbet af friske varer skal være.
“Restauranterne oplever nogle ret markante tendenser og ændringer i gæsternes adfærd. Når både behov og reservationstidspunkterne ændrer sig, udfordrer det restauranterne, der bl.a. får sværere ved at regne ud, hvor mange råvarer de skal indkøbe og om de har de rigtige retter på menuen,” udtaler cheføkonom i HORESTA, Jonas Kjær.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotellerne redder turismesommeren med lille fremgang
12-10-2025
-
Ny luksusrestaurant åbner få meter fra kendt gourmetsted
12-10-2025
-
Airbnb vil have registreringspligt for korttidsudlejning
12-10-2025
-
Hotel Fjordgaarden får ny ejer efter næsten 20 år
12-10-2025
-
Dining Week fejrer 15 år med udsolgte restauranter
12-10-2025
-
McDonald’s-profil i Randers går på pension efter 33 år
12-10-2025
-
Regeringen vil forenkle regler for alkoholbevillinger
12-10-2025
-
Esbjerg Park lukker efter økonomiske udfordringer
12-10-2025
-
Feriebyplaner ved Ringkøbing Fjord sat i bero
12-10-2025