Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Du er inviteret ud at spise på en restaurant, som du ikke kender. Med dig har du en fødevareallergi, der gør, at du får lyst til at aflyse, fordi du er bekymret for, om du får serveret noget mad, du ikke tåler.
Men du skal ikke være bekymret for at tage ud at spise, fortæller fødevarechef i HORESTA, Tine Skriver til Astma-Allergis medlemsmagsin.
”Mit klare indtryk er, at branchen har godt styr på tingene, men det er også vigtigt at sige, at det er et område, som er komplekst. Det kræver en god, åben dialog mellem personalet og gæsten omkring fødevareallergien”.
”Personalet skal være klædt godt på til at oplyse, hvad der indgår i maden. Det er et vigtigt fokusområde, og alle, der håndterer mad, bør jo være uddannet i det. Det handler i høj grad om uddannelse og viden om den mad, der bliver serveret”, understreger Tine Skriver.
Tal fra Fødevarestyrelsen viser, at der kun har været 24 fødevareallergianmeldelser det seneste halvandet år. Det tal er overraskende lavt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025