Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Du er inviteret ud at spise på en restaurant, som du ikke kender. Med dig har du en fødevareallergi, der gør, at du får lyst til at aflyse, fordi du er bekymret for, om du får serveret noget mad, du ikke tåler.
Men du skal ikke være bekymret for at tage ud at spise, fortæller fødevarechef i HORESTA, Tine Skriver til Astma-Allergis medlemsmagsin.
”Mit klare indtryk er, at branchen har godt styr på tingene, men det er også vigtigt at sige, at det er et område, som er komplekst. Det kræver en god, åben dialog mellem personalet og gæsten omkring fødevareallergien”.
”Personalet skal være klædt godt på til at oplyse, hvad der indgår i maden. Det er et vigtigt fokusområde, og alle, der håndterer mad, bør jo være uddannet i det. Det handler i høj grad om uddannelse og viden om den mad, der bliver serveret”, understreger Tine Skriver.
Tal fra Fødevarestyrelsen viser, at der kun har været 24 fødevareallergianmeldelser det seneste halvandet år. Det tal er overraskende lavt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025