Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det skotskbaserede multinationale specialølsbryggeri, Brewdog, sætter ny langsigtet strategi. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Inden for fem år skal den samlede globale omsætning fra salget af selskabets egne barer nå over en milliard euro svarende til 7,45 milliarder kroner, mens antallet af barer skal tredobles fra omkring 100 barer til 300.

Strategien indebærer åbninger af barer i Indien, Storbritannien, Holland, Australien, Thailand og USA. I samme omgang kaster Brewdog sig ud i at udlicitere sit brand via en franchisemodel til selvstændige i de amerikanske stater Denver og Colorado.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk

Danskerne er mere prisbevidste i de sene timer

Peter Haahr Nielsen, der er direktør i Carlsberg Danmark, oplever, at forbrugerne bruger mindre på fornøjelser. Alligevel vokser bryggeriet herhjemme og tager større markedsandele.

Log ind