Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

De seneste år har været ekstraordinært heftige. Det mener adm. direktør i den københavnske kaffekæde Coffee Collective, Peter Dupont godt at kunne konkludere med side sine 24 år i kaffebranchen, skriver FødevareWatch.dk.

”På trods af, at vi startede Coffee Collective i 2007, lige før finanskrisen, så synes jeg, at de seneste tre år har været nogle af de mest intense år, jeg nogensinde har oplevet,” siger Peter Dupont til FødevareWatch.

Selv om man i kaffekollektivet har formået at styre gennem året og sikre en markant bedre bundlinje i 2021/22-regnskabet end året forinden, har det krævet noget andet og mere, end man har været vant til i Coffee Collective - og det har i allerhøjeste grad noget at gøre med, hvordan markedet i de forgangne år har udviklet sig, fortæller Peter Dupont.

Læs hele historien her.

Det handler om mennesker og følelser

”Vi arbejder enormt meget med den sociale kapital. Det vil sige, at vi får frigjort lederne, så de kan være ledere,” fortæller Nyborg Strands direktør, Jan Grimstrup Larsen.

Video: Unge medarbejdere kræver anderledes ledelse

Der er mange unge medarbejdere i branchen, og de kan have nogle meget anderledes forventninger til arbejdsmarkedet end andre generationer. Se her, hvordan du som leder giver de unge mennesker de bedste forudsætninger.

Log ind