Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Amerikanerne er for alvor ved at få rejselysten igen efter corona. Og selvom USA også er påvirket af inflation og energikrise, så er det i mindre omfang end i Europa. Sådan lyder budskaberne fra Dennis Englund, VisitDenmarks markedschef i USA, i et markedsindblik, som VisitDenmark netop har offentliggjort og sendt ud i branchen, skriver Turistmonitor.
Her oplyser markedschefen også, at Danmark helt generelt står rigtig stærkt i mange amerikaneres bevidsthed.
”Vi går efter voksne amerikanere, der rejser uden børn, og som bor i de store byer på den amerikanske vestkyst eller østkyst. De har et højt indkomstniveau og typisk også en lang uddannelse. De prioriterer at rejse og de har også råd til at prioritere det. Så på nuværende tidspunkt er der ikke noget der tyder på, at inflationen stopper deres rejselyst,” lyder det fra Dennis Englund i markedsanalysen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025