Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hos landets største danskejede fastfoodkæde, Sunset Boulevard, er de begejstrede for den nye teknologi bag programmet, ChatGPT. Så begejstrede, at de har valgt at invitere den kunstige intelligens med ind i produktudviklingen. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Kæden bruger i forvejen ChatGPT som sparringspartner på materialer som præsentationer, stillingsopslag og SoMe kommunikation. Da udviklingsteamet stod overfor at introducere en ny burger, var det derfor naturligt også her at invitere den nye teknologi med på råd.

Den nye burger bliver kaldt Hereford Smokey Bearnaise og beskrives ifølge Sunset Boulevard af ChatGPT således: “Burgeren kombinerer klassiske ingredienser som Hereford bøf og Bearnaise mayo med en ny ingrediens, Chipotle mayo. Kombinationen er nyskabende men i tråd med de aktuelle trends i dansk madkultur.”

Hereford Smokey Bearnaise vil være tilgængelig i alle Sunset Boulevards restauranter landet over fra 6. september.

Sunset Boulevard klar til tysk ekspansion efter stærkt år

Sunset Boulevard har øget omsætningen med 13 pct. i 2024 og forbedret resultatet før skat med 12 mio. kr. til 41,8 mio. kr. Kæden planlægger nu sin første restaurant i Tyskland i 2025 og en markant ekspansion i Danmark frem mod 2029.

Sunset Boulevard åbner ny restaurant i Næstved

En ny Sunset Boulevard-restaurant slår dørene op i Næstved den 6. februar. Bag åbningen står den lokale franchisetager Jesper Nielsen og hans familie, som i forvejen driver fire restauranter i området.

Log ind