Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
To barer og en festarrangør får nu kritik af Alkoholreklamenævnet for at have markedsført alkohol til unge. Det skriver nævnet i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.
Heraf fremgår det blandt andet, at barerne i sin markedsføring har brugt billeder af unge på under 25 år, ligesom festarrangøren har markedsført konkurrencer og arrangementer ved at opfordre unge helt ned til 15 år til at indtage alkohol. Og dermed har de ifølge Alkoholreklamenævnet overtrådt retningslinjerne for markedsføring af alkohol.
”Det er meget kritisabelt, at der markedsføres alkohol målrettet børn og unge. Samtidig er det uforsvarligt at fremstille det som en positiv bedrift at drikke en masse fadøl på samme dag”, siger formanden for Alkoholreklamenævnet, Marlene Winther Plas, i meddelelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HOTREC-topmøde: Arbejdskraft, omkostninger og regulering i fokus
16-10-2025
-
EU: Kulturhovedstad giver flere gæster og større kulturliv
16-10-2025
-
Small Danish Hotels-formand fylder 60 år
16-10-2025
-
Færre forgæves rekrutteringer – men problemer består
16-10-2025
-
Hotel Vejlefjord udvider spaområdet med ny udendørs satsning
16-10-2025
-
Ny Sunset-restaurant åbner i Sønderjylland
16-10-2025
-
Politiet udvider nattelivszoner i Aarhus og Randers
16-10-2025
-
Odense oplever markant vækst i turismen
16-10-2025
-
Planer om nyt ubemandet hotel på Fyn
16-10-2025
-
Californien gør udendørsservering markant nemmere
16-10-2025