Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Gæsterne reserverer bord, men bliver i stigende grad væk fra aftalerne. Restaurationssektoren er kommet i fulde omdrejninger igen efter nogle svære år, men forbindelsen til kunderne er svækket, lyder det fra HORESTA til FødevareWatch.dk.
”Det er svært at købe ind, hvis man ikke ved, om gæsterne dukker op, og det kan resultere i en masse madspild. Samtidig kan virksomhederne stå i situation, hvor de har kaldt alt for meget mandskab på arbejde. Det koster også mange penge, som virksomhederne ikke nødvendigvis har efter to år med corona,” udtaler cheføkonom Jonas Kjær fra HORESTA.
Analysen peger på, at syv ud af ti adspurgte restauranter i hovedstaden nu oplever flere afbestillinger og udeblivelser end før pandemien.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
København vil undersøge lokation for gigantisk multiarena
18-11-2025
-
Wolt fjerner omstridt klausul om ensartede priser
18-11-2025
-
Horten går ind i sag om ulovlig støtte til Arena Næstved
18-11-2025
-
Strawberry vælger Svanemærket til sine 250 hoteller
18-11-2025
-
Europas forretningsrejser i kraftig vækst frem mod 2026
18-11-2025
-
Københavns Lufthavn går mod rekordår – også i 2026
18-11-2025
-
Brøndums Hotel skal renoveres for trecifret millionbeløb
18-11-2025
-
Fire danske kokke klar til Global Chefs Challenge 2026 i Wales
18-11-2025
-
Turister tegner sig for en tredjedel af omsætningen i Frederikshavn Kommune
18-11-2025