Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Gæsterne reserverer bord, men bliver i stigende grad væk fra aftalerne. Restaurationssektoren er kommet i fulde omdrejninger igen efter nogle svære år, men forbindelsen til kunderne er svækket, lyder det fra HORESTA til FødevareWatch.dk.

”Det er svært at købe ind, hvis man ikke ved, om gæsterne dukker op, og det kan resultere i en masse madspild. Samtidig kan virksomhederne stå i situation, hvor de har kaldt alt for meget mandskab på arbejde. Det koster også mange penge, som virksomhederne ikke nødvendigvis har efter to år med corona,” udtaler cheføkonom Jonas Kjær fra HORESTA.

Analysen peger på, at syv ud af ti adspurgte restauranter i hovedstaden nu oplever flere afbestillinger og udeblivelser end før pandemien.

Læs hele historien her.

Restaurant Insights 2025

Kl. 9.00 - 13.00

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Deltag i ESG-workshop til Hotel Insights 2025

Hvordan arbejder din virksomhed med ESG-rapportering? Deltag og få inspiration i ESG-workshop efter Hotel Insights 2025. Her går vi helt tæt på dine egne data og giver dig konkret sparring.

Log ind