Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Først hver femte, så hver tredje, og nu hver anden. Den svenske burgerkæde Max har gradvist skruet op for ambitionerne om at servere grønnere menuer, end de klassiske burgere. Kædens ambition har derfor været, at hvert andet måltid skal være uden den helt store klimasynder, oksekødet, inden udgangen af 2022, skriver FødevareWatch.dk.
Og kæden er tæt på at ramme målet, fortæller establishment manager hos Max Burger, Johan Ståhl:
”Vi kørte en kampagne i Danmark for et par uger siden, og der oplevede vi at komme nær vores mål om, at 50 pct. af salget skal være enten plantebaseret, fisk eller kylling. Så vi er sikre på, at vi når vores mål i løbet af året,” siger han.
Max Burger driver fire restauranter i Danmark, der alle er lokaliseret midt i eller tæt på København. De har siden 2016, hvor de introducerede deres første vegetarburger, været blandt frontløberne på den grønne omstilling blandt fastfoodrestauranterne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
København vil undersøge lokation for gigantisk multiarena
18-11-2025
-
Wolt fjerner omstridt klausul om ensartede priser
18-11-2025
-
Horten går ind i sag om ulovlig støtte til Arena Næstved
18-11-2025
-
Strawberry vælger Svanemærket til sine 250 hoteller
18-11-2025
-
Europas forretningsrejser i kraftig vækst frem mod 2026
18-11-2025
-
Københavns Lufthavn går mod rekordår – også i 2026
18-11-2025
-
Brøndums Hotel skal renoveres for trecifret millionbeløb
18-11-2025
-
Fire danske kokke klar til Global Chefs Challenge 2026 i Wales
18-11-2025
-
Turister tegner sig for en tredjedel af omsætningen i Frederikshavn Kommune
18-11-2025