Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De seneste år er hotelkæder også gået ind på markedet for korttidsudlejning, som tidligere var domineret af virksomheder som Airbnb. Husejeren sørger for indkvarteringen, og hotellet eller dets partnere sørger for resten, såsom booking, anbefaling og booking af udflugter, løsning af problemer, rengøring under opholdet og efter udtjekning. Rejsende modtager også hotelfordele såsom loyalitetsprogrammer, adgang til resortets faciliteter, skriver Travelnews.dk.
For eksempel kan feriegæster, der booker gennem Onefinestay, udlejningsfirmaet, som Accor Hotels købte i 2016, optjene og indløse point med Accors Live Limitless-program.
“Forretningsrejsende såvel som fritidsrejsende værdsætter, hvad Airbnb mangler, og hvad hotelmærker gør bedst: tilgængelighed (indkvartering kan ikke afmeldes med kort varsel), professionel gæstfrihed, brandstandarder og fordele ved loyalitetsprogrammet,” siger Chekitan Dev, professor ved Cornell University’s Nolan School of Hotel Administration. Ithaca, NY til Washington Post
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025