Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nu går jagten på de sidste få procenter ind. Espresso House har nemlig en ambition om at være 50 pct. plantebaseret i sortimentet. Dette mål er ved at være tæt på, da kæden i 2021 var oppe på at tilbyde 48 pct. af sit produktudvalg som plantebaseret i Danmark og på tværs af markederne var andelen på 49 pct, skriver kæden i en pressemeddelelse til FødevareWatch.dk.
”Vi ønsker, at alle, uanset føde- og drikkevarepræferencer, skal kunne forkæle sig selv med noget lækkert i vores kaffebarer. Når halvdelen af vores produktsortiment findes som plantebaseret, viser vi, at dette ikke behøver at være en udfordring. I Danmark nåede vi 48 pct. i slutningen af 2021, så vi er der næsten, siger Sabrina Jæger, der er landedirektør i Espresso House Danmark.
Foruden et sortiment af madvarer med udelukkende plantebaserede ingredienser oplever Espresso House også en stigende interesse for plantebaserede mejeriprodukter til kaffen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Optimeet 2026 udvider med nye formater og spor
06-11-2025
-
Restaurantbranchen oplever vækst – men inflation dæmper effekten
06-11-2025
-
Core Hospitality runder 2.000 værelser med udvidelse i Esbjerg
06-11-2025
-
HORESTA inviterer til valgdebat om turisme og erhverv i København
06-11-2025
-
Airbnb-snyd fører til samråd: Minister varsler stramninger
06-11-2025
-
Fastfood løfter sig i kvalitet og tiltrækker flere gæster
06-11-2025
-
Digitale værktøjer vinder frem i restaurantbranchen
06-11-2025
-
Moxy Hotel åbner i Aarhus’ nye Sydhavnskvarter
06-11-2025
-
Henrik Specht takker af efter fire årtier i rejsebranchen
06-11-2025
-
Hæder til Danhostel Stevns for ekstraordinært værtskab
06-11-2025