Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der bliver stillet flere poser med vegetariske retter foran danskernes hoveddør, når de bestiller takeaway, viser nye tal fra Just Eat for 2021, skriver FødevareWatch.dk.
Det er især i hovedstadsområdet, at de grønne retter bliver leveret. Ifølge takeaway-leverandøren er de veganske retter steget i popularitet med 50 pct., men udgør kun 2 pct. af alle bestillinger. For de vegetariske retter er tallene noget højere, hvor populariteten er vokset med 10 pct., men udgør 5 pct. af Just Eats salg i Hovedstaden og næsten 3 pct. på landsplan.
”Det er ret store tal, hvis man husker på, at vi har omkring en million danske brugere. Hvis jeg runder op, nærmer vi os et niveau, hvor vegansk og vegetarisk samlet nærmer sig hele 10 pct. af alle ordre,” udtaler Carsten Boldt, der er Just Eats danske direktør i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025