Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der bliver stillet flere poser med vegetariske retter foran danskernes hoveddør, når de bestiller takeaway, viser nye tal fra Just Eat for 2021, skriver FødevareWatch.dk.
Det er især i hovedstadsområdet, at de grønne retter bliver leveret. Ifølge takeaway-leverandøren er de veganske retter steget i popularitet med 50 pct., men udgør kun 2 pct. af alle bestillinger. For de vegetariske retter er tallene noget højere, hvor populariteten er vokset med 10 pct., men udgør 5 pct. af Just Eats salg i Hovedstaden og næsten 3 pct. på landsplan.
”Det er ret store tal, hvis man husker på, at vi har omkring en million danske brugere. Hvis jeg runder op, nærmer vi os et niveau, hvor vegansk og vegetarisk samlet nærmer sig hele 10 pct. af alle ordre,” udtaler Carsten Boldt, der er Just Eats danske direktør i en pressemeddelelse.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Wassim Hallal hædret som Kokkenes Kok 2024
04-11-2025
-
Travleste oktober nogensinde i Københavns Lufthavn
04-11-2025
-
Hotel Alsik forlader international kæde og går solo
04-11-2025
-
Forum i København forvandles: Hotel kan blive en del af planen
04-11-2025
-
Kendismægler afsløret i ulovlig hotelombygning i Valby
04-11-2025
-
Staten afsætter millioner til turismefremstød ved Femern
04-11-2025
-
MCH gør status: 25 år med ambitioner og resultater i Herning
04-11-2025
-
Svensk studie genstarter debat om differentieret moms
04-11-2025
-
Ny EU-sanktion rammer turismesamarbejde med Rusland
04-11-2025
-
Marie Bojsen modtager Årets Wiuff for sit arbejde med grisekød
04-11-2025