Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kan jeres medarbejdere kommunikere, samarbejde, tage ansvar og skabe relationer? Så har de gode forudsætninger for en karriere i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Kommunikation, samarbejde, ansvar og evnen til at skabe relationer er nemlig de vigtigste soft skills på tværs af de tre erhverv. Det viser ny forskning fra erhvervsakademiet Cphbusiness.
”Medarbejdere, som kan interagere naturligt og samarbejde med andre mennesker, er attraktive. De klarer sig bedre og holder længere i jobbet. Forskningen viser tydeligt, at relationskompetencen er en af de allervigtigste”, siger lektor Henrik Vejlgaard fra Cphbusiness, som er projektleder på forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene begyndte 1. januar 2021 og blev udført af erhvervsakademiet Cphbusiness, som udbyder videregående uddannelser og forsker i tæt samarbejde med erhvervslivet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            Ny HORESTA-direktør vil ændre fortællingen om branchen30-10-2025 
 
- 
                            Venstre-profil: Kommuner skal kunne tvinge Airbnb til at udlevere data30-10-2025 
 
- 
                            Korttidsudlejning kobles til ulovlig CPR-registrering i København30-10-2025 
 
- 
                            S og V går sammen i ny alliance for flere p-pladser i København30-10-2025 
 
- 
                            Fødevareminister nedlægger stillinger og samler styrelser i ny enhed30-10-2025 
 
- 
                            The Guardian hylder Fyn som eventyrlig og magisk rejsedestination30-10-2025 
 
- 
                            Hotel Faaborg solgt efter kort tid på markedet30-10-2025 
 
- 
                            Hvide Sande Havn udbyder nøgleområde til hotel- og ferieudvikling30-10-2025 
 
