Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kan jeres medarbejdere kommunikere, samarbejde, tage ansvar og skabe relationer? Så har de gode forudsætninger for en karriere i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Kommunikation, samarbejde, ansvar og evnen til at skabe relationer er nemlig de vigtigste soft skills på tværs af de tre erhverv. Det viser ny forskning fra erhvervsakademiet Cphbusiness.
”Medarbejdere, som kan interagere naturligt og samarbejde med andre mennesker, er attraktive. De klarer sig bedre og holder længere i jobbet. Forskningen viser tydeligt, at relationskompetencen er en af de allervigtigste”, siger lektor Henrik Vejlgaard fra Cphbusiness, som er projektleder på forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene.
Forskningsprojektet Soft skills i hotel-, restaurant- og turismeerhvervene begyndte 1. januar 2021 og blev udført af erhvervsakademiet Cphbusiness, som udbyder videregående uddannelser og forsker i tæt samarbejde med erhvervslivet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025